Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



13 Ekim 2010

Tam Buğday Ekmeği

tam buğday ekmeği

Malzemeler

2 tatlı kaşığı sıvıyağ
200 ml su
70 ml süt
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tozşeker
550 gr tam buğday unu
1 tatlı kaşığı instant maya

- Ekmek pişirme makinesinin yoğurma haznesine sırasıyla su, süt, sıvıyağ, tuz, şeker, un ve instant mayayı ekleyin.

- 3 numaralı pişirme programını ve orta derecede kızartmayı ayarlayıp pişirmeye bırakın. Pişme işlemi tamamlanınca hazneyi makineden çıkartarak soğumaya bırakın. Ekmeği kalıptan alıp dilimleyerek servis yapın.


NOT: Malzemeler 750 gr ekmek içindir.

9 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Ekmek pisirme makinem yok ama ben hep tam bugday ekmegi kullaniyorum. En kisa zamanda bi makina alsam iyi olacak. Ellerine saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerinize saglik.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel, saglik dolu bir hafta diliyorum:)

Unknown dedi ki...

Sedacım ellerine sağlık evde yapılan
gibisi varmı.
Sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Ekmek makinem yok alsam koyacak yer yok bu ekmeği normal fırında yapmak istiyorum. yapıyorum da ama bu kadar nefis olmuyor. Eline sağlık

Behiye Sönmez dedi ki...

Bir merhaba demek istedim :)sitenizi beğeni ile takip ediyorum,,herşey çok güzel emeğinize sağlık..

dokuzuncubulut dedi ki...

Mis gibi ev ekmeği...

Ellerinize sağlık.

Özgen dedi ki...

Merhaba Seda Hanım
Ben Özgen,Lezzet dergisini sürekli takip ederim ve bu ay sizi gördüm.Aynı bölüm mezunuyuz ve kendimi sizin yaptıklarınızla bağdaştırdım.Ben de yeni bir yemek blogu açtım.
mutfakta1inci.blogspot.com Göz atarsanız sevinirim
görüşmek üzere...

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Sevgili Seda,

Sitemi ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Tecrübeli arkadaşlardan gelen yorumlar benim için çok değerli...

Ekmek harika, ellerine sağlık.İyi ki ekmek makineleri var :))

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,ekmek makinene de hayırlı ve uzun ömür diliyorum canım :) Tabi sana da..:) Ekmek makinesinin gereksiz olduğunu düşünmüştüm uzun süre..Ama tazecik ekmek yiyebilme düşüncesi cezbetti sonra..Anneciğime bahsedince makineyi evimde buldum ertesi gün.:) Ve şimdi eşimin en büyük zevklerinden birisi ekmek yapmak :)
Ben de o piştiği andaki kokusuna bayılıyorum..
Farklı ekmekler denemek istiyordum,bu tarif de çok sağlıklı ve güzel geldi..
Paylaşım için çok teşekkürler..
Sevgilerimle..