Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



25 Ekim 2010

Pesto Soslu Makarna

pesto soslu makarna

Hergünüm aynı gibi...İşten eve dönerken akşam yemeğine ne hazırlasam diye düşünüyorum yol boyunca. Aklımdan geçen onca yemeğin ortak bir noktası var; hepsinin pratik tarifler olması. Genelde eve varış saatim ile yemek yeme saatimiz arasında bana düşen süre hayli kısıtlı olduğundan kısa sürede hazırlanacak ama aynı zamanda lezzeti de yerinde birşeyler yapmam gerekiyor. Mesela pesto soslu makarna gibi.

Fesleğen, zeytinyağı, sarımsak ve fıstığın bir araya gelmesiyle ortaya çıkan nefis lezzeti makarnaya bulaştırmaktan ibaret bu yemek hem göze hem mideye hitap ediyor ve hazırlaması "ne pişireyim?" diye düşünmekten çok daha kısa sürüyor :)

Malzemeler

Yarım paket tam bugday unlu spagetti
Yarım demet fesleğen
3 yemek kaşığı dolmalık fıstık
Yarım çay bardağı parmesan rendesi
3 diş sarımsak
Tuz
3/4 çay bardağı zeytinyağı


- Dolmalık fıstıkları çok az yağda hafif kavurup soğumaya bırakın. Fesleğen, sarımsak, peynir, tuz, fıstık ve zeytinyağının yarısını derin bir kaseye alıp el blenderı (ya da havan) ile püre haline getirin. Kalan zeytinyağını azar azar ekleyip karıştırın.

- Makarnayı kaynayan tuzlu suya atarak yumuşayıncaya kadar pişirip süzün ve tekrar tencereye alın. Sosu ekleyerek iyice karıştırın ve kapağını kapatıp birkaç dakika beklettikten sonra servis yapın.

pesto sos

5 yorum:

Deniz dedi ki...

ımmm pek hoş.

aslı dedi ki...

Çalıştığım dönemlerde aynı sıkıntıları yaşardım. Ama isteyince pratik ama lezzetli yemekler hazırlamakta mümkün. Yanında bir kadeh şarapla, hazırladığınız bu nefis makarna gibi...
Sevgiler.

kitchenart-ist dedi ki...

Çok hoş bir bloğunuz var.Tarifleriniz,anlatımınız ve fotoğraflarınızı çok beğendim.
Sevgiler,

mandalincikmazi dedi ki...

Pestoya bayılıyorum nefis bir tadı var ellerine sağlık arkadaşım nefis bir makarna hem göze hem damaya hitap ediyor yani tam benlik :))
Sevgiler......

mintinin dünyası dedi ki...

selam ve sevgiler arkadaşım.makarnayı öyle güzel yapmışsın ki maşallah.ellerine sağlık diyorum.muhteşem tek kelimeyle.ve de iştah açıcı...