Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



21 Eylül 2007

Kremalı Sebze Çorbası

sebze_corbasi

Son günlerde çevremde herkeste bir grip hali var ki bugün itibariyle artık ben de kendimi kötü hissetmeye başladım. Şu an bilgisayar başında oturup birşeyler yazmak bana öyle zor geliyor ki... Ama Ramazan bereketi blogumda da kendini göstermeli çünkü bu ara daha fazla tarif not edip, fotoğraflarını çekebildim. Hal böyle olunca hiç bekletmeden paylaşmak gerek diye düşünüyorum.

Küçüklüğümde annemin hiç hazır çorbalardan aldığını hatırlamıyorum. Ama son yıllarda artık alıp kendince eklemeler yaparak çok lezzetli çorbalar çıkarıyor ortaya. Bu da onlardan bir tanesi. Zaman darlığında yemekle uğraşırken, hazır olduğu hiç de anlaşılmayacak bir çorba yapmak isterseniz, buyurun.

Bu tür tariflerin devamı da gelecek...

Malzemeler

1 paket kremalı sebze çorbası (ülker bizim çorba kullandık)
2 bardak süt
2 bardak su
1-2 tatlı kaşığı tereyağı
1/2 havuç (rendelenmiş)
1/2 kırmızı biber (rendelenmiş)
1 yeşil soğan (ince doğranmış)

Suyu, sütü ve tereyağını bir tencereye koyup kaynatın. Toz halindeki çorbayı küçük bir kasede 4-5 yemek kaşığı su ile sulandırın ve kaynayan suya ekleyin. Havuç, biber ve soğanı da ilave edip karıştırın. Kuru nane ve biraz tuz ekleyin. 10-15 dakika kaynatın.

5 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

Bu kırgınlık ve halsizlikler sanırım havalarla ilgili benim de bütün kemiklerim sızlıyor.Hastalıklara ilaç gibi gelen mis gibi çorban için ellerine sağlık,ayrıca sana geçmiş olsun.

ufukmutfakta dedi ki...

Ben gribi yeni atlattım. Sanada geçmiş olsun.
Seda çorba çok pratik hele benim gibi kremalı çorbaları sevenlere ve ifatrı çorbasız açamayanlara süper bir tarif. Annenin ve senin ellerine sağlık.

SEDA dedi ki...

Serpil, teşekkür ederim. Sanırım bu aralar salgın var, ben geç kaldım ama dikkat etmek lazım.

Ufuk, sana da geçmiş olsun, bir daha da uğramasın. Bizde de Ramazan'da iftara mutlaka çorbayla başlanır. Herhalde annem hergüne farklı tarif bulmakta zorlanınca pratik yöntemlere başvurmaya başladı :) Teşekkürler, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sedacım geçmiş olsun. Bizim evde de iftara çorbayla başlanır. Ama hazır çorbayı böyle güzel hale getiren annenin ellerine sağlık.

SEDA dedi ki...

Nazife, çok teşekkürler canım.