Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



08 Şubat 2011

Carte D'or ile Macaron

carte dor macaron

Makaronlara bayılırım. Özellikle frambuaz ve çikolatalı olanlara... Ancak defalarca niyetlenmeme, onlarca tarif ve püf noktası okumama rağmen bir türlü deneme fırsatını bulamamıştım. Ta ki lezzetli dondurmaları ile tanıdığımız Carte D'or markasının, yakın zamanda piyasaya sunduğu tatlı serisinde makaronlara da yer verdiğini keşfedene kadar.

Hakkında bunca şey söylenen içi lezzet dolu bu minik tatlılar nasıl olur da bu kadar basit yapılabilir sorularıyla kutudan çıkan tozlara sadece 2 yumurta akı ve 100 ml süt ekleyerek karışımları hazırladım.

Yapılması gerekenlere harfiyen uyarak önce kremasını, ardından kurabiyelerini hazırladım. Daha sonra ikisini buluşturarak makaronlarımı tamamladım. Bütün bunlar 50 dakika içerisinde oldu ve bir çikolata sevdalısı olarak sonuç; damağıma şenlikti.

Hazırlanan karışım ile 12 adet makaron çıkıyor, bekledikçe güzelleşiyor ama asla yetmiyor :)


+DSC_2700 +DSC_2711


Özellikle kurabiyesini hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler bazı şeyler var:

- Kullanacağınız yumurtaları en az 1 saat önceden buzdolabından çıkartarak oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.

- Yumurtanın akları ile sarılarını ayırırken çok dikkatli olmalısınız. Sarılarından az miktarda dahi karışması iyi sonuç almanızı engelleyecektir.

- Yumurta aklarını çırpacağınız kap ile çırpıcı uçların temiz ve kuru olması da son derece önemli bir unsur.

- Kurabiye karışımını yumurta akları ile buluştururken bir spatula ile çırpmadan, yavaş hareketlerle karıştırmanız gerekiyor.

- Kurabiye hamurunu hazırladıktan sonra krema sıkma torbasına doldurarak yağlı kağıt üzerine sıkmanız düzgün şekil vermenize yardımcı olacaktır.

- Tepsiyi soğuk fırına yerleştirip ilk 20 dakika 50 derecede (fırınınızın en düşük derecesinde), daha sonra 150 dereceye ayarlayıp 15 dakika daha pişirin.

- Kremasını da, krema sıkma torbasına doldurarak kullanmanızı tavsiye ederim.


+DSC_2830

9 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

geçen gün markette elim gitti geldi ama almadım. sanki olmazmış gibi geldi ama şimdi seninkileri görünce cesaret geldi. çok güzel olmuşlar ellerine sağlık

Ferkay dedi ki...

off hakikaten çok güzeller resmi bile öldürüyor, Harika.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

narcicegirengi dedi ki...

Enfes gorunuyorlar,ellerinize saglik
Cok pratikmis bu sekilde.
Hemen denemeli.:)
Sevgilerimle

Eya dedi ki...

Ne büyük bir kolaylik...ama sunum yine harika...sevgiler

zehra

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler canım..

Özgen dedi ki...

Merhaba makoranlar harika ben de cesaret edemiyorum denemeyi henüz ama niyetim var artık bir de unsuz çikolatalı pasta harika olmuş sevgiler...

FUNDA dedi ki...

Sende görünce marketten aldım bugün hafta sonu yapmayı planlıyorum. İnşallah böyle güzel olur benimkilerde.Ellerine sağlık

Gülay dedi ki...

Her yaptığınızla farkınızı gösteriyorsunuz. Elinize sağlık

Gülay

muhabbetsofrasi dedi ki...

heryerde görüyorum bu macaron tariflerini bende

ama ne yapmak nede yemek nasip oldu.

eee bu kadar övgü aldığına göre yapmak artık farz oldu :))