Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



03 Haziran 2010

Kuru Sebzeli Bulgur Pilavı

kuru sebzeli bulgur pilavı

Biriken tariflerden seçtiğim pilav için ne yazayım diye düşünürken, çocukluğumda hafta sonları yada fırsat bulduğum her anda anneannemlere hevesle gidişim ve birlikte oturduğumuz sofralar geldi gözümün önüne. Ne güzel, ne keyifliydi...

Birçok çeşit bulgur yemeği ile sanırım anneannem sayesinde tanışıp sevdim; soğanlı köfte, yalancı köfte, ciğer taplaması, içi yağlı köfte, glorik, çörti taplaması ve daha neler neler... Deneyip bloga eklemek istediğim çeşitli bulgur pilavları var bir de anneanne sofralarından aklımda kalan. Onlara sıra gelmeden geçenlerde pişirdiğim pilav var öncelikle eklenmesi gereken.

Annemin yemeklerinde zaman zaman kullandığı ve bana da bir paket verdiği kuru sebzeyi, pişirdiğim bulgur pilavına ilave ettim. Bulgur pilavını zaten severim ama bu sefer bir de sebzelerin lezzeti eklenince son tanesi kalmayıncaya kadar tüketilmesine büyük yardımlarım oldu.


Malzemeler
1 su bardağı pilavlık bulgur (ben Kaşıbeyaz'dan aldığım iri bulguru kullandım)
1 soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
3-4 yemek kaşığı kurutulmuş sebze
2,5 su bardağı sıcak su
Tuz
Karabiber

- Soğanı küp şeklinde doğrayıp zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavurun.

- Bulguru iyice yıkayıp suyunu süzdükten sonra soğanlara ekleyin ve birkaç dakika kavurun. Sıcak su ve tuz ekleyip kapağı kapalı olarak pişmeye bırakın.

- Bulgur suyunu çekmeye başlayınca karabiber ve kurutulmuş sebzeleri ilave edip karıştırın ve kısık ateşte tamamen yumuşayıncaya kadar pişirin.

1 yorum:

seda dedi ki...

Bende sebzeli yapiyorum. Icine sivri biber, domates, sogan ve patates koyuyorum cok lezzetl oluyor denemeni tavsiye ederim. Bu da cok hostur eminim ellerine saglik...