Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



07 Ekim 2007

Sütlü Mercimek Çorbası

mercimek_corbasi

Malzemeler

1 su bardağı kırmızı mercimek
1-2 yemek kaşığı pirinç
1 soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz
6 su bardağı su
1 çay bardağı süt

üzeri için;
tereyağı
pul biber

Mercimeği, pirinci, suyu, iri iri doğranmış soğanı, zeytinyağını, tuzu düdüklü tencereye koyup pişirin. Kapağı açtıktan sonra çorbayı pürüzsüz hale gelinceye kadar blenderdan geçirin. Çorbayı tekrar tencereye aktardıktan sonra 1 çay bardağı süt ekleyip karıştırın. Üzerine biberli yağ ve nane dökerek servis edin.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu çorbanın lezzetini ben bilirim bi de yiyenler demek bu lezzetin sırrı 1 bardak sütmüş.Ellerine sağlık.öptüm

Alev dedi ki...

Seda
Blogundaki yemekler cok hos. Bir mercimek corbasi hayrani olarak bu corbayi mutlaka denemeliyim diyorum. Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

selam canim
corban ve diger yaptigin tum tarifler harika gorunuyor
ellerine emegine saglik
sevgiler
www.yenitadlar.blogcu.com

Tuba dedi ki...

Seda'cigim, sutlusunu hic denememistim. Ama sutu ben corbalara cok yakistiriyorum, o yuzden eminim guzel olmustur. Tesekkurler paylasimin icin, sevgilerimle,

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba
1 su Bardağı Mercimek Çorbası, Kırmızı Mercimek oluyor sanırım:)
Gizli bir takipçiniz olarak bu bahane ile ses vermek istedim

SEDA dedi ki...

Sevgi Abla, Benan'a yaparsın artık ;)

Alev, teşekkür ederim. Ben de mercimek çorbasını çok severim...Sen de bu haliyle de bir dene bakalım, beğenecek misin?

Nurcan, çok teşekkürler.

Tuba, bizde çoğu çorbanın içine süt ekleniyor. Gerçekten lezzetine lezzet katıyor. teşekkürler, sevgiler.

Müge, teşekkür ederim, hemen hatayı düzelttim :)

Pembelinin Mutfağı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

sevgili sedacım TARİFNAMEnin 1. yıldönümü kutlu olsun iyiki açmışsın iyiki bizlerle paylaşıyorsun senden çok şey öğrendik İYİKİ iyiki İYİKİ varsın seni çok seviyoruz seda ablacım bende seni çok seviyorum inşallah bende senin gibi yetenekli olurum kandilinizi kutlar sağlık ve mutluluk dilerim BENAN

NiNo dedi ki...

kandilinizi kutlarim harika olmuslar ellerinize saglik

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller dilerim canım...........

Burcu Özdoğan dedi ki...

Mercimek çorbasını çok severim ama hiç sütle denememiştim hemen yapacağım ellerinize sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

merhaba, mercimek çorbasında süt, ilginç aslında ama neden olmasın, denemeye değer mesela ben tarhana çorbasına süt koyuyorum, lezzetli de oluyor. bu arada diğer tarifleriniz de çok hoş.
sevgilerimle...