Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



04 Eylül 2007

Zeytinyağlı Kırmızı Biber Dolması

kirmizi%2Bbiber%2Bdolmasi

Evde zeytinyağlı dolma pişeceği zaman bir konu tartışmaya açılır bizde: Dolmaların içinde kuşüzümü ve fıstık olacak mı, olmayacak mı?

Bunun sebebi zeytinyağlı dolmayı çok sevmeme rağmen içinde fıstık ve özellikle de üzüm olduğunda birden tercih etmediğim yemekler kategorisine giriyor olmaları. Eğer dolmanın yapılışı esnasında mutfaktaysam ve kesinlikle o akşam o dolmaları yemek istiyorsam, bir dolmanın içinde üzüm ve fıstığın olmaması için gerekli nekadar bahane olursa hepsini sıralıyor ve annemi ikna edebiliyorum.

İşte yukarda resmi bulunan dolma da gelecek misafirlerimiz için hazırlanmış, benim galibiyetim sonucu üzüm ve fıstığın içinde bulunamadıkları ve bence bu haliyle lezzetli mi lezzetli olanlardan bir tanesiydi.

Malzemeler

10 adet kırmızı biber
4 soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı salça
1,5 su bardağı pirinç
1-1,5 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı su
kimyon
karabiber
nane
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 su bardağı sıcak su
kapak için;
2 domates

Soğanı robotta parçaladıktan sonra 1 çay bardağı zeytinyağı ilave ederek pembeleşinceye kadar kavurun. Salçayı ekleyin. Pirinci ve tuzu ekleyip biraz kavurun. Suyunu verdikten sonra kapağını kapatın (Altının yapışmaması için arada karıştırın). 5 dakika sonra kapağını açın bu şekilde pişirmeye devam edin. 5 dakika sonra baharatları ekleyin ve ocağın altını kapatarak soğumaya bırakın.

Biberleri yıkayıp, içlerini çıkardıktan sonra soğumuş olan iç harcını biberlere doldurun. İri iri doğranmış domateslerden kapak yaparak ağzını kapatın. Biberleri uygun büyüklükteki bir tencereye dizin, üzerine tuz ve 1/2 çay bardağı zeytinyağı dökün. Üzerine pasta tabağı büyüklüğünde bir tabak kapatın, sıcak su dökün ve kapağını kapatarak pişmeye bırakın.

11 yorum:

LaMa dedi ki...

kesinlikle katiliyorum, dolmalara fistik, uzum girmesin! :)

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Bende evde dolma harcına kuş üzüm ve fıstık kullanmıyorum. İş yerindeki yemekte dolma varsa kesinlikle yemiyorum, çünkü kuş üzümlü ve fıstıklı!

Adsız dedi ki...

Mrb.dolma çok leziz görünüyor.kırmızı biberden hiç yapmadım.eminim güzeldir.ayrıca bu bademli kurabiyelerde ayrı güzel.denemem lazım.çok beyendim.sevgiler

SEDA dedi ki...

Lama, benim gibi düşünenlerin olmasına sevindim doğrusu :)

Pembeli, iyi yapıyorsun valla. Çünkü bunlar dolmanın tadını kaçırıyorlar :)

Hande, teşekkür ederim. Kırmızı biberden dolma oldukça lezzetli oluyor. Denemeni tavsiye ederim.

Cafe Gusto dedi ki...

Bende senin aksine içindeki kuş üzümünü ve fıstığı çok severim.Kırmızı biberden hiç yapmadım.Ama çok güzel bir sunum yapmışsın.
sevgiler serpil...

Selen dedi ki...

Ben de hiç sevmem dolmada kuş üzümü ve fıstığı :) Kırmızı biber dolma nefis görünüyor. Bu arada bademli kurabiyelerde de gözüm kaldı vallahi.
Çok sevgiler

SEDA dedi ki...

Serpil, herkesin damak zevkine saygımız var :) Denersen şayet kırmızı biberle yapılmış dolmayı seveceğini sanıyorum. Teşekkürler.

Selen, yorum bırakanların çoğunluğu bendenmiş, bu güzel :) Bademli kurabiyeleri beğenmene de sevindim. Şimdi bu fırında ikinci denemeyi yapmaya gidiyorum ben de bakalım arada bir fark olacak mı? Sevgiler

tgb dedi ki...

elerinize saglık dolma cok güzel görünüyor.ben dolmanın her iki türlüsünüde severim hem fıstıklı üzümlü hemde sade.fakat zeytinyaglı diyince içinde biraz şeker olmalı.birde biber dolmasına biber salçası kullanırsanız daha lezzetli olur.denemenizi tavsiye ederim..

SEDA dedi ki...

Tgb, tavsiyelerini aklımda bulunduracağım. Teşekkürler...

Didem dedi ki...

Kırmızı biberi zaten çok severim!Ellerine sağlık!Arada yaparım ben de.Etlisini denedin mi bilmiyorum,o da çok lezzetli oluyor.Bence kuş üzümü ve fıstık koymazsan zeytin yağlı olmasının özelliği gider.Ama zevkler renkler tartışılmaz.Kolay gelsin. sevgiler

mia dedi ki...

bu dolmayı daha önce denemiştim yeşil iri sivri biberle de yapmıştık gayet leziz oluyor..

bende kesinlikle dolmaya fıstık ve kuş üzüm ü yakıştırmayanlardanım

eLine saglık canım