Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



29 Kasım 2006

Kolay Cheesecake

kolay_cheesecake

Kasım ayına ekler tarifiyle başlamıştım, bu ayı yine bir tatlı tarifiyle uğurlamak istedim. Gerçi eniştemin rahatsızlığı, teyzemin sıkıntılı günler yaşaması nedeniyle keyifsiz bir ay oldu ama inşallah olumsuzluklar geride kalacak ve ben güzel günlerin verdiği huzurla satırlarımı yazacağım.

Malzemeler

1,5 paket eti burçak bisküvi
2-3 kaşık erimiş margarin
400 gr labne peynir
2 kutu krema
1 kutu meyveli jöle
1 paket dr.oetker meyveli sos

Bisküvileri robotta un haline getirin. Margarini ekleyip biraz daha karıştırın. Kelepçeli bir kalıbın dibine bastırarak yayın ve buzdolabına kaldırın.

Labne peynirini, kremayla birlikte çırpın. Ayrı bir yerde jöleyi 1 su bardağı sıcak suda eritip üzerine 1/2 su bardağı soğuk su ekleyin. Bunu peynirli karışıma döküp, iyice çırpın. Kalıbı buzdolabından çıkartın, karışımı sertleşmiş olan bisküvilerin üzerine dökün. 1 gün buzdolabında bekletin. Servisten 1-2 saat önce istediğiniz çeşit sosu hazırlayıp üzerine dökün.

Üzerindeki şekli vermek için; Az miktarda beyaz çikolatayı çok az krema ilavesiyle benmari usulü eritin. Yağlı kağıttan yapılmış külaha doldurun ve cheesecake üzerine alt alta düz çizgiler çizin. Çizgiler yatay haldeyken, kürdan yardımıyla boyuna bir aşağı bir yukarı doğru çizin. Bunu yaparken her defasında kürdanın ucunu temizlemelisiniz.

*** Jöle şekerli olduğu için tarifte şeker yok ama krema kıvamındayken tadına bakıp isteyenler birkaç kaşık pudra şekeri ilave edebilirler.

29 yorum:

Banu Ucak dedi ki...

Seda ellerine saglik nefis görünüyor :) Geçen hafta bir arkadaşım yumurtasız cheesecake tarifi sormuştu da bulamamıştım aklıma yatan bir şey. Şimdi hemen ona da gönderiyorum sayfanı.
Sevgiler

umran dedi ki...

goruntusu super bir cheesecake olmus ellerine saglik sedacim.sevgiyle kal

Nukhet dedi ki...

Resmi ilk gordugumde kesinlikle pastaneden alinmis olduguna inanmistim. Senin yaptigini okuyunca inanamadim. Ilk firsatta deneyecegim cok lezzetli gibi. Ellerine saglik.Sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

yazdıklarım silindi ühü ühü:(
Neyse baştan
Merhaba Seda
çok güzel olmuş pastan ve malzemelerde bende olduğundan bu pastayı izninle yapmaya talibim:)
ama sana bir iki sorum olacak
1. Peynirlerle karıştırdığın jöle ne kadar ve ne çeşit jöle
2. Üstüne dr. oetker meyveli sos kullanıyorsun dimi, ılıtıp tamı döküyoruz üstüne
3. çikolatayı da meyveli sos un üstüne döküyoruz. Bu esnada meyvalı sos ılık mı yoksa soğumuşmu olmalı,
eğer bu çizgileri bende yapabilirsem çok mutlu olucam.
Güzel anlatımın için çok teşekkürler
sevgiler

Adsız dedi ki...

seda'cım ellerine sağlık pratik ve kolay bir tarif

www.blogcu.com/mutfaksepeti

SEDA dedi ki...

banu,istediğin gibi bir tarifi sayfamda bulduğun için sevindim.

ümran,teşekkürler.

nükhet,birzamanlar çok sık tükettiğim bir tartın üzerinde vardı bu süsleme.cheesecake yaparken aklıma geldi ve uyguladım fena da olmadı :)

pınarcım, yaptığın eminim çok güzel olacaktır.gelelim sorularına:
1. ben 1 paket kenton muzlu jöle kullandım,
2. evet dr.oetker meyveli jöleyi üzerindeki tarife göre pişirip,soğuyunca pastaya döktüm.
3. cevap bir üstte yanıtlanmış oldu ama zaten önce sosu döküp sonra çikolatayı hazırlayacağına göre bu arada sos iyice soğumuş olur.
4. 23 cmlik kalıp kullandım.bu da benden ;)

ebru,kolay gerçekten ama 1 gün dolapta beklemesi var işte...

Adsız dedi ki...

Merhaba Sedacım, öncelikle eniştene geçmiş olsun dileklerimi, teyzene sıkıntılı günlerini atlatması için dualarımı, sanada bu güzel görüntü için teşekkürlerimi yolluyorum ;))

www.blogcu.com/pembeli

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Seda
açıklayıcı yanıtlar için çok teşekkürler. Bu arada ben bir konuyu geçmişim, pembeli nin yorumunu okuyunca farkettim:(
Eniştene geçmiş olsun. Allah yardımcısı olsun onların..

Hulya dedi ki...

super yine,diyce bisey yok,cok amharetlisin masallah

Nezaket dedi ki...

Goruntusune bayildim. eminim tadi da bir o kadar guzedir. ellerine saglik. Sevgilerimle

Defne dedi ki...

Sedacigim, umuyorum enisten en kisa zamanda sagligina kavusur ve keyifsiz gunleri cabucak atlatirsiniz.

Cheesecake tarifin cok guzel, yumurtasiz olmasi benim de ilgimi cekti ve de hosuma gitti :). Ellerine saglik.

LaMa dedi ki...

Sedacigim,gecmis olsun.Diledigin gibi mutlu huzlu gunler tez vakitte elir insallah...
Ust suslemeyi cok guzel anlatmissin,ben bile yapabilirim belki :P
Svegiler

Ferhanca dedi ki...

cheesecake çok güzel görünüyor .afiyet olsun.. gerçektende adı uygun olmuş kolayca yapabiliriz..sevgiler..FERHAN

*Ra dedi ki...

Sedacığım merhaba. Cheescake hiç denememiştim. Gerçekten de kolay cheescake bu. İşe bununla başlasam iyi olacak değil mi.
Sevgiler.
Not: Görüntü harika. Ellerine sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Seda'cığım,
Öncelikle bende eniştene geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum.Umarım en kısa zamanda eski sağlıgına kavuşur ve hepiniz yine mutlu olursunuz.
Cheesecake muhteşem olmuş ellerine sağlık canım.Süslemesine bende çarpıldım adeta..Afiyetler olsun,tekrar ellerine sağlık..

Sevgin eksilmesin..

munevver dedi ki...

Sedacığım,ailenize geçmiş olsun.İnşallah bitip gitmiştir...
Senin yaptığın gibi fırınlanmamış cheesecakekler pek pratik oluyor.Üzerini de ne güzel yapmışsın.Eline sağlık...
Sevgiyle,nanelimon.

nilay dedi ki...

Seda cım ;
ellerine sağlık...içinde çiğ yumurta olmaması harika. Süslemen de nefis olmuş :)

sevgiler

Nilay
cafesardunya

SEDA dedi ki...

pembeli,güzel yorumun için çok teşekkür ederim.

pınar,sağol canım.umarım yapınca beğenirsin pastayı.

hülya,nezaaket teşekkürler.

defnecim,biz de aynı şeyi umuyoruz,bir an önce iyileşmesini bekliyoruz.cheesecake'i beğenmene sevindim.

lama,inşallah canım. senin de süslemeyi gayet güzel yapacağından eminim.

ferhan,pişirilerek yapılan cheesecake'e göre hazırlanması gerçekten kolay.

titolo,benim de ilk cheesecake denememdi.sen de ilk bununla başlayabilirsin :)

gül,çok teşekkür ederim iyi dileklerin için.sevgiler...

münevver,daha tam geçti sayılmaz ama geçip bitecek inşallah.teşekkürler.

nilay,arada bazı pastalarda mecburen oluyor ama genelde çiğ yumurta kullanmamaya çalışıyorum zaten.beğenmene sevindim.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık sedacım
nefis bir cheesecake kek olmuş görüntüde süper
iyi dikelkerin iççin de çok teşekkür ederimmm
kendine iyi bak sevgilerimle fikriye iyi hafta sonları

Adsız dedi ki...

merhaba seda,tarif harika görünüyor,sen anladığım kadarı ile -no bake cheese cake-yapmışsın,hiç denemedim,bu ara yapmayı düşünüyorum hangi tarifi kullansam karar veremedim ama bu olabilir gibi..

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel hazırlanmış bir kek. Çok lezzetli görünüyor.

Hatice dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun Seda, acil şifalar dilerim...
cheesecake ise harika görünüyor, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

bu ne güzel bir görüntü ...ellerinize sağlık....ziyaretiniz için teşekkürler...tüm tariflerinizi inceledim ve yapılacaklar listem katlandı...sevgiler ..kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

sitende bir ailenin sıcacık mutfağını gorüyorum anlatımın fotoğrafların cok güzel sitenle yeni tanıstım tariflerini deneyeceğim başarılar diliyorummmmm nese teyzen

ufukmutfakta dedi ki...

Seda, tam dergilik bir resim ve tarif çıkarmışsın canım, ellerine sağlık....Daha öncede yazdığım gibi yaptığın herşey çok kaliteli ve özenle yapılmış şeyler, iyi ki bu blogu açtın. Seni tekrartebrik ediyorum, hoşçakal...

SEDA dedi ki...

fikriye,teşekkür ederim bebişine sağlıkla kavuşmanı diliyorum.

süheyla,evet pişirilmeyen türden bu.denersen yorumunu beklerim.

ebru,kelepçeli kalıp olmazsa gerçekten çok zor olur servisi.kalıp şart :)

meltem, hatice(semaver) çok teşekkürler.

hatice(yemeksepeti),rica ederim.umarım denediklerini beğenirsin.

neşe abla,yorumun beni mutlu etti.herzaman beklerim :)

ufuk,çok teşekkür ederim.ben de senin için aynı şeyleri düşünüyorum.yaptığın herşey çok güzel,severek takip ediyorum.

Adsız dedi ki...

MERHABA
Ben de kremayı dr otker kremayı çırpıp içine 1 kutu jöleyi aynı şekilde hazırlayıp karıştırıyorum. 1 küçük kutu da labne yi de aynen ekleyip alttaki bisküvinin üstüne ekliyorum.
üzerine de servisten 2 saat önce çilek,mandalin,kayısı yada vişne koyup, tekrardan hazırlamış olduğum ayrı bir kutu jöleyi hazırlayıp donduruyorum.

Nefis oluyor. kivi muz gibi meyveler olmadı benden söylemesi

Deniz Anası dedi ki...

Merhaba,

Sitenizde ilk defa bu tarifi denedim.
Sonuç harika , akşam 2.sini yaptım bugünkü misafirlerim için, ama jole almayı unutmuşum, içine böğürtlen sosu koydum üstünde aynı sosdan koyucam umarım güzel olur.

Sewgiler

Tuğçe Nur dedi ki...

ama seda jöleyi üstündeki tarife göre hazırladım demişsin yorumda.pakette toplam 500 ml su var,sen ise toplam 1.5 bardak diye anlatıyorsun en üstte. Keşke soğuk döktüğünü de yazsaydın,yorumlara bakmadan yaptım şimdi dolaba koydum ama çok sulu oldu sabaha kadar donar umarım. Yoksa rezil olacağım kermeste. :''(