Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



13 Ekim 2006

Tavuklu Mantarlı Güveç

tavuklu_mantarli_guvec

Blog açmaya karar verdiğim günlerde güzel birşeyler yapıp resim çekmeliyim diye paniğe kapıldım. Güzel görünmesinin yanında lezzetinden de emin olduğum bir yemek yapmalıydım ve aklıma tavuklu mantarlı güveci yapmak geldi. Blogumda ilk olarak vereceğim ana yemek tarifini umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler
1/2 çay bardağı sıvı yağ
4 tavuk göğsü (600gr)
1 paket mantar (400 gr)
3 domates
2 sivri biber
1 soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı acı biber salçası
tuz
karabiber
üzeri için;rendelenmiş kaşar peyniri

Soğanı piyazlık doğrayın ve sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavurun. Salçaları ekleyin ve biraz karıştırın. Kuşbaşı doğranmış tavuk etlerini ilave edip çiğ görüntüsü kayboluncaya kadar kavurun. Küp küp doğranmış domatesleri,sivribiberleri ve mantarları da ekleyip 1 saat kadar pişmeye bırakın. Tuz,karabiber ekleyin. Pişen yemeği güveç kaplarına paylaştırın ve üzerine rendelenmiş kaşar peyniri döküp fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

15 yorum:

munevver dedi ki...

Seda,önce bloğun hayırlı olsun.
Sonra,yemeğin çok nefis görünüyor.Fotoğrafa bayıldım...Eline sağlık.Görüşmek üzere....

akçahan dedi ki...

Hayırlı olsun, ziyaretçisi bol ve güzelliklerin paylaşıldığı bir blog olsun Seda. Yemekte çok albenili gerçekten. Sevgiyle kal.

SEDA dedi ki...

münevver,akçahan teşekkür ederim.beğenmenize sevindim.

Hatice dedi ki...

blogun hayırlı olsun Seda, yemeğin görüntüsü nefis olmuş, eminim tadı da güzeldir, ellerine sağlık...

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Hayirli olsun blogun, tavuklu mantarli guvecinde cok leziz gorunuyor.
Ziyaret edecegim bundan sonra.
Ellerinize saglik.

Defne dedi ki...

Harika bir goruntu! Ellerine saglik. Mantar ve tavuk eksik olmaz evimizden. O zaman bu hafta denemeli tarifini. Gelecek tarif ve yazilarini merakla bekliyorum:)

Sevgiyle.

SEDA dedi ki...

hatice,teşekkür ederim.bence yemeğin lezzeti güzeldi:)denersen beğeneceğini umuyorum.

zeynep,herzaman bekliyorum...

defne, mantar ve tavukla yapılan yemekleri çok seviyorum o yüzden ilerleyen zamanlarda blogumda yine bu ikiliden farklı tarifler yer alacaktır mutlaka :)

Adsız dedi ki...

Mantar ve tavuğun birleştiği muhteşem bir yemek olmalı. Ellerine sağlık. Sevgiler.
www.blogcu.com/pembeli

Adsız dedi ki...

Merhaba Seda bloğun hayırlı olsun aramıza hoşgeldin :) gelelim tavuklu mantarlı güvece mantarı çok seven biri olarak tavukla birlikte harika olduğunu düşünüyorum eline sağlık canım güzel bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

sevgili seda,
hayırlı olsun,yemeklerin çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,bu arada güveç fotoğrafına bayıldım,selamlar..suheyla,diyalogyemekleri

Tuz ve Biber dedi ki...

Merhaba,
Çok lezzetli görünyor yemek. Güveçte tavuğun tadı da bir başka oluyor değil mi? Bu arada bloğunuz hayırlı olsun.. Resimler de nefis

SEDA dedi ki...

nazife, gerçekten lezzetli bir yemek...

susam, hoşbulduk teşekkürler :)

süheyla, beğenmene sevindim...

tuz ve biber, güveçte pişen her yemek çok leziz oluyor.gerçi bu pişme sürecini tencerede tamamladı ama yine de güveçte yemenin tadı başka :)

M@hPéRÎ dedi ki...

blogunuzu yakın zamanda keşfettim.bilhassa bu güveç tarifi çok içime sindi.en kısa zamanda denicem..tariflerinizin takibindeyim :) yeni yeni tarifler diliyorum..

Adsız dedi ki...

yemeğiniz çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık hemen denemeyi planlıyorum görüşmek üzere..

Zehra dedi ki...

Çok güzel görünüyor... Ellerine sağlık. Nice güzel tatlara...