Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim

21 Mart 2011

GAZİANTEP

Uzun süredir çok istediğim Gaziantep ziyaretimi gerçekleştirdim nihayet...

Sabahın erken saatlerinde ayak bastığım şehirde kahvaltı edecek bir yerler bakındım bir süre. Düşündüğüm gibi yöresel bir kahvaltı seçeneği bulamayınca ara sokaktaki büfeden içeri girip çantamdan çıkarttığım tam buğday ekmeklerimi uzatarak, peynirli bir tost yapmalarını rica ettim. Farklı bir seçenek bulamamanın hayal kırıklığı içerisindeyken gelen pul biber ilaveli tost ve ardından yediğim katmer ile belki de en lezzetli kahvaltılarımdan birini yapmış oldum.

DSC_2585 DSC_2586

Aynı gün içerisinde Urfa’yı görüp akşam yemeğine tekrar Gaziantep’e döndük. Gitmeden önce araştırdıklarım ile Gaziantep halkının yemek yenilecek yerler için verdikleri tavsiyeler birbiri ile tam örtüşünce akşam yemeği durağımız da, tatlı ve kebaplarıyla ünlü İmam Çağdaş oldu.

Tattıklarım arasında Kebaplı Ali Nazik, Ezme salata ve ılık olarak servis edilen havuç dilim tatlı gerçekten çok iyiydi. Birbirinden nefis tatlıların bulunduğu o şahane bölümün nasıl oldu da fotoğrafını çekmedim, bilemiyorum.

Antep’teki ikinci günde usule uygun olarak, kahvaltıyı katmer ile yaptım. Bu konuyu hak ettiği üzere ayrı bir yazıda paylaşacağım.

Kahvaltıdan sonra çarşıda gezintiye başladım. Saatlerce çarşıda dolaştım durdum. Zincirli Bedesten Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı, Emine Göğüş Mutfak Müzesi... uzun uzun gezip, Antep’e hayran kalmama en büyük etken yerler oldu.

Ve tabi esnafların sıcaklığı, misafirperverliğini de unutmamak gerekiyor. Son derece gelişmiş, modern bir şehir olmasına karşın insanlardaki samimiyet bizim gibi büyük şehirlerde doğup büyüyen ve sadece anlatılanlardan duyduğumuz Anadolu insanının ne olduğunu gösterdi tam anlamıyla.

Gezintiye biraz ara verip öğle yemeği için yine oralarda meşhur olan, kebaplarını tatmadan dönülmemesi gereken Halil Usta’ ya gittik.

Oturur oturmaz masaya getirilen enfes salata, simit kebabı ve küşleme ile bu ünü hak ettiğini biz de tasdiklemiş olduk.

DSC_2691 DSC_2693

Antep’ten Yuvalama yemeden dönmek ayıp olacağından uçağa birkaç saat kala, her ne kadar henüz acıkmasam da Aşina’ya giderek final yapmak istedik. Ayrıca Aşina'nın spesiyal yemeklerinden Kavurmalı Ali Nazik, fotoğrafını çekmeyi unuttuğum ama tadı damağımda ve aklımda kalan enfes bir lezzetti.

Ben Gaziantep şehrini ve insanlarını çok sevdim. Bir gün yine gitme imkanı bulur muyum bilemiyorum ama gitmeyi düşünenlere bir fikir vermesi ve fotoğraf makineme takılanlarla bu güzel 2 günü unutmamak içindi bu notlar…