Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



27 Aralık 2007

Çikolatalı - Kremalı Mini Kekler

mini kekler

Asla şikayetçi olmadığım bir yoğunluk içerisindeyim son dönemde. Beni rahatsız eden tek şey, bloguma yeteri kadar zaman ayıramamak. Daha sık aralıklarla tarif yayınlamak istiyorum ama bazen tembellik, bazen de yorgunluk buna izin vermiyor. Neyse ki Sevgili Burçin’in güzel etkinliğinin zamanı geldi de, yeni bir şeyler deneyip yayınlamam için sebep çıktı.

Aslında etkinlik logosunda son katılım 26 Aralık olarak belirtilmiş ama dün bilgisayar başına oturup da tek bir tuşa dahi basacak halim yoktu. Bu yüzden etkinlik için yaptığım mini keklerin tarifini 1 gün gecikmeli olarak yayılıyorum, umarım Burçin de kabul eder.

Hediye olarak götürülebilecek türden, tatlı bir şeyler hazırlamam gerektiği için yapacağım şeyin illa çikolata barındırmasını istedim. Çünkü bana göre en tatlı hediye, ancak çikolatalı olabilir... Yapısına uygun, kırmızı bir kutunun içerisine yerleştirdiğim bu keklerden gittiğim bir yere de hediye olarak götürdüm. Yani kekler tam amacına uygun yapılmış oldu :) Ancak kutu içerisindeki hallerini çekemedim maalesef. Onlar, burada resmi bulunanlardan farklı olarak üzerlerine minik arjantin şekerleri serpiştirilmiş biraz daha süslülerdi sadece.

Malzemeler

Keki için;

1,5 su bardağı un
1,5 su bardağı esmer şeker
5 yemek kaşığı tepeleme kakao
1 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz
1 su bardağı su
1/3 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı elma sirkesi
2 paket vanilya

Dolgusu için;

80 gram bitter çikolata
30 gram tereyağı

Süslemesi içi;

60 gram bitter çikolata
125 ml sıvı krema

Öncelikle üzerine koyulacak olan çikolata süslerini yapın. Bunun için, çikolatayı benmari usulü eritin. Yağlı kağıttan yapılmış külahın içerisine doldurun. Yine yağlı kağıt üzerine çikolatayı istediğiniz şekillerde sıkın ve donmaları için serin bir yerde bekletin.

Sıvı kremayı, soğutulmuş bir kap içerisinde mikserle iyice katılaşıncaya kadar çırpın. Krema sıkma torbasına doldurun ve kullanıncaya kadar buzdolabında bekletin.

Unu, şekeri, kakaoyu, karbonatı, tuzu bir kapta harmanlayın. Ayrı bir kapta su, sıvıyağ, sirke ve vanilyaları karıştırın. Bunu kuru malzemelerin ortasına dökerek iyice karıştırın. 12'li muffin kalıplarının içine muffin kağıtlarından yerleştirin. Hamuru bunlara 1/2 cm kadar boşluk kalacak şekilde paylaştırın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15-20 dk yada kürdan testinde, kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

021

Fırından çıkan kekler iyice soğuduktan sonra, bıçak yardımıyla her birinin üzerinden 1 - 1,5 cm derinliğinde oyuklar oluşturun. Tereyağı ve çikolatayı bir arada benmari usulü eritin. Çikolata ılınınca, tatlı kaşığıyla keklerin ortasına doldurun. Kremayı keklerin üzerine sıkın ve çikolatadan şekillerle süsleyin.

035

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bu minik kekler çok güzel görünüyor etkinliğe çok yakışır bir tarif olmuş tekrar ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

sedacım ellerine sağlık yine çok şık kekler yapmışsın.YENİ YILINI KUTLUYORUM.TÜM GÜZELLİKLER SENİN OLSUN.DİLERİM BU YIL TÜM DİLEKLERİN GERÇEKLEŞSİN, SENİ ÇOK SEVİYORUM ÖPTÜM.

Serpil dedi ki...

Öncelikle yeni yılını kutlamak istiyorum. Muffinler harika görünüyor. Elelrine sağlık....

Mutfak Havlusu dedi ki...

sabah kahvaltıda misafirimiz var içi şöyle yoğun çikolata olan bir kekmi yapsak derken bu görüntü çıktı karşıma beni destekleyen bir görüntü:)
nefisler!

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Seda. Çok teşekkür ederim bu güzel kekler ve katılımın için.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

:)))

Seda enfess olmuşlar..

ellerine sağlık canım.


sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

NiNo dedi ki...

cok nefis olmus ellerinize saglik iyi seneler

gülriz dedi ki...

Sedacığım, ellerine sağlık; şahane görünüyorlar. Şimdiden yeni yılını kutlarım; yeni gelen yılın tüm güzellikleri beraberinde getirmesini dilerim. Kocaman sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
ellerinize sağlık nefis görunuyor.
2008 mutluluk sağlık getirsin. sevgiler...

Ayşegül dedi ki...

hem kek hem de yoğun çikolatalı hımmmm! biri bana bu hediyeyi getirse keşke!
ellerine sağlık canım...
sevgiler..
mutlu yıllar..

Eya dedi ki...

Sedacigim...

Harikasin, ayildim bu keklere. Böyle üzerini kesip icini doldurmaya birtürlü cesaret edemiyorum ama sende görünce belki beceririrm diye düsündüm.Ellerine saglik. Yeni yilda yeni tadlarda bulusmak dilegiyle...

Zehra

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,
Her zaman olduğu gibi harikasın tatlım.Çok şık ve nefisler,ellerine sağlık..))

Sağlıkla, huzurla, mutlulukla nice güzel yıllara...

Sevgilerle

Adsız dedi ki...

kekler cok güzle gözüküyorda yumurta yokmu içlerinde nasıl kabardılar pekii

SEDA dedi ki...

Banu, evet bu tarifte yumurta yok :) Hamurdaki karbonat kekin kabarmasını sağlıyor.

ayşegül mutfakta dedi ki...

inanılmaz şık duruyor harikasın!

Adsız dedi ki...

kekin içinde hiç yumurta yok mu?
yumurtasız kek nasıl oluyor?Tarifi denemek istedim fakat tarifte yumurta olmadığını görünce vazgeçtim.Yumurtasız kekin güzel olmayacağını düşünüyorum

Adsız dedi ki...

gerçekten harika görünüyor ellerine sağlık yalnız yumurta hiç yok bunun içinde unutulmuşmu acaba tarifmi öyle
deneyerek göreceğim

aysel

SEDA dedi ki...

Tarifte yumurta kullanılmıyor.