Anasayfa    Hakkımda    Linkler    Müzik Kutusu    İletisim



07 Kasım 2007

Limonlu - Haşhaş Tohumlu Muffin

limonlu muffin

Bugünlerde mutfağa öyle uzağım ki, nedense içimden hiçbirşey yapmak gelmiyor. Kendimi zorlayarak kitapları karıştırıyorum şöyle pratik birşeyler bulurum belki diye ama her bir tarif için ayrı bahaneler bulup yine hiçbirşey yapmıyorum. Umarım tez zamanda bu moddan kurtulurum da buradan paylaşabileceğim yeni bir tarifim olur..

Bir süre önce denediğim, hem şirin hem lezzetli bulduğum limonlu-haşhaşlı muffinler, içinde onlarca nefis tarifin bulunduğu The Australian Women's Weekly - Muffins'den. Kısa sürede hazırlanıp, hemen pişmeleri ve sonucun hep güzel olması çok hoşuma gittiğinden sanırım kitaptaki diğer bütün tarifleri bir bir paylaşacağım :)

Malzemeler

3 teaspoon (3 tatlı kaşığı) limon kabuğu rendesi
1 cup (220 gram) şeker
2 1/4 cup (335 gram) kek unu
2 tablespoon (3 yemek kaşığı) haşhaş tohumu
1/3 cup (80 ml) limon suyu
1 yumurta
2 cup (250 ml) süt
60 gram eritilmiş tereyağı

Öncelikle limon rendesinden 2 tatlı kaşığı ayırıp, 2 yemek kaşığı toz şeker ile karıştırın. Bu, muffinler fırına atılmadan önce en üste serpiştirilecek.

Genişçe bir kabın içine unu, haşhaş tohumunu ve şekeri koyun. Kalan limon kabuğu rendesini, limon suyunu, hafif çırpılmış yumurtayı, sütü ve eritilmiş tereyağını ekleyerek spatula yada tahta bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın. Hamuru 12'li muffin kalıbına paylaştırın. Üzerlerine şekerli limon kabuğu rendesini dökün ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20 dakika kadar pişirin.

11 yorum:

Pastanı Seç dedi ki...

Selamlar,muffinlerin çok hos gorunuyor.Emin lezzetleride harikadir.

sevgiler.

Pastanı Seç dedi ki...

Selamlar,muffinlerin çok hos gorunuyor.Emin lezzetleride harikadir.

sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor elinize sağlık..

Adsız dedi ki...

sedacım haşhaşlı topkekini hemen yaptım gerçekten çok güzel oldu yalnız benim 12 den fazla çıktı kalanı mikrodalgada 5 dakika pişirdim o da güzel oldu BİTTİ BİLE...öptüm

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Sedacım, ellerine sağlık. Muffinler çok güzel görünüyorlar. Fotoğrafın kenarındaki dekor çok şirin olmuş:)

SEDA dedi ki...

Aylin, teşekkürler.Limonlu tatları seven biri olarak denemeni tavsiye ederim.

Gülgibi,teşekkür ederim...

Sevgi Abla, hemen yapıp beğenmene sevindim. Artması birebir ölçüyü kullanmamandan kaynaklandı sanırım çünkü ben bu ölçülerle tam 12 tane çıkardım. Ama artması iyi olmuş böylece kalanının mikrodalgada 5 dakikada pişip güzel sonuç verdiğini öğrenmiş olduk :) Teşekkürler...

Nazife, sağol canım. Aslında kenar süsünü deneme olarak koyup bırakmıştım. Yeni tarif ekleyeceğim zaman tekrar fotoğrafla uğraşmak istemediğimden böylece ekledim. Beğenmene sevindim.

Bocuruk dedi ki...

Haşhaş çok değişik bir lezzet katmıştır değil mi? Evde şu anda haşhaşım yok. En kısa zamanda alıp deneyeceğim. Eline sağlık Seda:) Bu arada fotoğrafların her zamanki gibi çok güzel. Söylemeden geçemeyeceğim.
Sevgilerimle...

SEDA dedi ki...

Elvan'cığım, aslına bakarsan haşhaşın tat açısından öyle fazla bir etkisi yok. Ama yerken çıt çıt çok eğlenceli :) Fotoğraflarla ilgili yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgiler

kamiş dedi ki...

Merhaba Seda, muffinler çok sevimli, ellerine sağlık. Uzun zamandan sonra ben de döndüm sonunda, hemde yeni haberlerimle :)

SEDA dedi ki...

Kamiş, teşekkürler... Uzun zamandan sonra güzel haberlerle dönmene çok sevindim. Tekrardan hayırlı olsun canım.

Yaren dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor ,ellerine salgik.